Zo ga ik aan en uit

Aan

Hoe ik aan ga elke dag vraag ik mezelf ook af.
De start van de dag is voor mij het ontbijt en een kop koffie. Even goed wakker worden om vervolgens er de hele dag tegenaan te gaan. Maar wat geeft mij de levenslust of energie?
Ik denk dat de toekomst mij- zelf mij aan laat staan. Tuurlijk we leven in het nu, maar ik ben benieuwd naar de toekomst. Hoe gaat dat er voor mij uitzien? Ga ik veel geld verdienen of neem ik met een mager salaris ook genoegen.
Niet alleen de toekomst houdt mij aan. Ik denk dat voetbal mij vast en zeker aan houdt. Ik voetbal zelf al 11 jaar en tot vandaag blijf ik het een heerlijke sport vinden naast school. Even je hoofd legen van alles stress, opdrachten en projecten. Muziek is ook wel een aanknop voor mij. Als ik moe ben, zet ik muziek op en zit ik in mijn eigen zone en laadt mezelf weer op. De muziek mag Frans, Amerikaans, Nederlands of Engels zijn, als het maar hip hop of R&B is. Ik denk dat muziek, voetbal, muziek en de toekomst de dingen zijn waarvoor ik aan blijf. Voetbal en muziek zorgen natuurlijk ook voor ontspanning, maar daar kom ik bij zo ontspan ik op terug.

Uit

Ik kan zelf genoeg dingen be- denken die me energie kosten en mij leeg laten lopen. Tuurlijk wordt je van school en werk moe, maar uiteindelijk levert het toch wat op. Ik heb het idee dat ik niet zo vaak leeg ben. Als ik een batterij was ben ik meestal 100% en op mijn leegst 25%, daarna laadt ik me op. De 0% wordt niet bereikt. Maar we hadden het over dingen die mij leeg trekken. Ik denk dat ik van hyperactieve mensen vrij snel moe wordt. Ik ben van mezelf vrij rustig, dus een hyperactief persoon kan me dan wel eens storen. Verder denk ik dat ik van vrij weinig dingen moe wordt.

Leave a Reply

